School Well-Being with New Approaches isimli e Twinning projesi kapanış etkinlikleri ile sona ermiştir.Projemizde çocuklarda olumsuz duygulara yol açan masallarda düzenlemeler yapılarak,olumsuz duygu ve düşüncelere yol açan bölümler iyi oluş durumunu destekleyecek şekilde tekrar düzenlenmiştir.Ve ayrıcadeğerlerin ayrıntılı elen alındığı İyi Oluş Ansiklopedisi oluşturulmuştur.
Okulumuz öğretmeni Betül ÖZLEN ÇIRAK tarafından kurulan e Twinning projemizde 5 ülkeden 13 öğretmen ile Okulda İyi Oluş konusunda çalışmalar yapılmıştır. Proje öğretmenimizin katıldığı e Twinning Temel Eğitim çalıştayında alınan karar ile Ocak 2024'te başlamış olup ve Haziran 2024'te sona ermiştir.. Proje ile öğrencilerin duygusal, sosyal ve zihinsel refahını geliştirerek daha mutlu, sağlıklı ve dengeli öğrenci/öğretmenlerin ve okul ortamında refahın sağlanması amaçlanmıştır. Değerler eğitimine odaklanarak, olumlu ilişkileri teşvik ederek ve sıcak bir fiziksel alan yaratarak okullar, her öğrencinin kendini güvende, değerli ve desteklenmiş hissettiği bir ortam yaratılmıştır. Projemizde değerler üzerinde çalışılarak, öğrencilerin etik ikilemleri keşfetmelerine ve güçlü bir değer duygusu geliştirmelerine olanak tanımıştır. Bu hedefler için erken çocukluk döneminde yeni yaklaşımlar olan Montessori, Waldorf, High Scope ve Regio Emilia teknikleri kullanılmıştır. Proje çalışması boyunca süreç felsefe oturumlarıyla desteklenmiştir.Projemiz çocukların çok yönlü desteklenmesinde ve iyi oluş konusunda farkındalıklarının artmasında önemli bir araç olmuştur.
MART: Akran Zorbalığı- Waldorf
Değerler;
Çalışmalar
Okulda İyilik Eylemleri
İyilik Kartları
Dijital Detoks
Stres Yönetimi Atölyeleri
NİSAN: Öz Saygı ve Kabul /Olumlu Duygular - Reggio Emilia
Değerler;
Çalışmalar
Sanat ve Nezaket
Hoşgörü Atölyeleri
Sağlıklı Beslenme Kampanyaları
MAYIS: Özerklik - Montessori
Değerler;
Çalışmalar
Açık Hava Aktiviteleri
Doğa ile Temas
Müzik ve Dans Terapisi
Çevreyi İyileştirme